dilluns, 15 d’abril de 2013

Activitats posteriors a la lectura de Monopatins, de Manuel Molins

Qui no ha sigut un adolescent imbècil als catorze anys?
Així comença la introducció a Monopatins, l'obra de teatre que us hem proposat de llegir aquestes vacances de Pasqua, on l'autor, Manuel Molins, retrata la vida d'un jove estudiant en l'actualitat.

Disposem de 20 dies, o siga, fins al dilluns 6 de maig, per a realitzar les activitats següents, basades en la proposta didàctica de Maria Rosell, publicada a l'editorial Bromera. La primera es farà individualment, si és possible en Google DRIVE per tal de compartir l'enllaç del treball escrit amb el professor (verbascripta@gmail.com). Si no, imprimiu-lo i lliureu-lo en un full el dia 6. De les cinc activitats restants, seleccioneu una sola. Podeu fer-la individualment o per parelles. Intenteu elaborar-la també amb el recurs en línia de Google DRIVE compartint entre vosaltres la creació dels textos (diàleg telefònic, nota informativa, crítica teatral o programa de mà) i després envieu  l'enllaç de l'escrit al professor).
  1. Contestar CINC de les dotze preguntes que enllacem. (Individual i obligatòria)
Ara selecciona una d'aquestes cinc:
  1. Redactar un diàleg telefònic complet de l'obra: cal copiar un dels tres diàlegs de Sara amb la mare de Laura i completar els buits de la conversa que s'atribueixen a la mare. Què pot estar dient a la professora? (Parella). Enregistreu-lo amb bona qualitat i elocució en MP3 i envieu l'arxiu sonor per e-mail.
  2. Redactar una nota informativa. (Mira aquests 5 models: A, B, C, D, E)
  3. Fer una crítica teatral. (Mira el guió i aquests models: A, B, C, D)
  4. Confeccionar un programa de mà. (Mira aquests models: A, B, C)
  5. Elaborar un cartell o pòster de presentació de l'obra en qualsevol aplicació que conegueu o en Edu.glogster.com. Cliqueu en TUTORIAL si teniu dificultats en la creació del pòster o GLOG i llegiu els consells d'ús. (Mireu alguns d'aquests models de cartells o busqueu-ne més a la xarxa: A, B, C, D)
Més models de referència són els treballs ja fets pels companys de 3r ESO, 3C i 3V. Fixeu-vos que sempre es tracta de reflectir les activitats sobre una representació fictícia de l'obra, amb noms i llocs inventats. No heu de copiar-los, sinó tan sols usar-los com a prototips per intentar millorar-los.
Esperem que totes aquestes activitats us resulten motivadores de realitzar perquè pugueu expressar idees i habilitats personals que no coneixem fins al moment. Bona feina i fins al 9 de maig, dijous, darrer dia per lliurar-los.